lørdag, juli 21, 2007

Potter

Som B&U-forfatter bliver jeg ofte spurgt hvad jeg synes om Harry Potter. Jeg indrømmer, at jeg ikke har læst en eneste af bøgerne. Men fordi noget er populært behøver det jo ikke være skidt. 325.000.000 Potter-bøger er foreløbig solgt over hele verden. Mon det er godt eller skidt for bogsalget i det hele taget? Det første, tror jeg bestemt. Jeg kan kun have respekt for en forfatter, der har formået at få så mange til at købe noget så gammeldags som sammenklistrede papirstykker med små sorte klatter på, og som muligvis har forlænget bog som sådans fremtid med et tiår eller to.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bogen er dét smarteste medie. Det er muligt at internettet er kommet til, men kun som supplement. Husk blot floppet med e-bøger, har du læst én? Nej vel.
Bogudgivelserne er, globalt set, kun steget og steget. Tværtimod er pc'en nok bare med til at gøre det endnu nemmere at sprøjte bøger ud... Og forlider du dig på oplysninger fra nettet til dine historieopgaver, nej vel? Nej Thomas, det er sgu kun en gammelmands bekymring at bogen er ved at uddø...
Hilsner fra en kongelig bibliotekar

9:19 PM  
Blogger Thomas Oldrup said...

Tak for de optimistiske ord, din kongelige bibliotekar. Jamen, så et trefoldigt leve for bogen da!

7:43 PM  

Send en kommentar

<< Home