tirsdag, marts 20, 2007

Córdoba


Herlige semi-mauriske tapas i de labyrintiske, lyse gader i det joediske kvarter. Udsigt fra tagterrassen til markerne bag forstaederne. Guadalquivir, der moeffer sig gennem byen, med et roligt swung, under de meget forskellige broer.

"Córdoba er ikke mere end én dag vaerd. Jeg blev noedt til at se Mezquitaen to dage for at faa tiden til at gaa." Bullshit, der er ikke nogen by, man kan goere "faerdig" paa en dag, sandsynligvis heller ikke paa et helt liv.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Martin Glaz Serup said...

Alligevel er det som om det er det samme du skriver om byen hver uge ;-)

8:29 PM  
Blogger Peter H. Olesen said...

Og jeg er slet ikke misundelig. Slet ikke.

9:02 PM  
Anonymous Anonym said...

Mig mig mig
Dét et blogspot

Og her troede jeg
Det var et hotspot

Et med historie
Et med lidt swing
Et med lidt sssshakespeare
Et med lidt ting
Fra Hald og lidt tjald
Fra Viking og et bi-ting
Fra historier der er søde, til dem der er lidt troublet

Men den med Córdoba
Den står da dobbelt?

12:51 PM  

Send en kommentar

<< Home