lørdag, marts 03, 2007

Litterært folkekøkken


Litterært Folkekøkken med Laura Bertram og Thomas Oldrup

Torsdag 8. marts 2007 kl: 18-21

Sted: Hald Hovedgaard

Historiker Laura Bertram og historiker, forfatter Thomas Oldrup har gået til kilderne og skrevet bogen Hald Hovedgaards historie - sted for sted (2006). Ikke hele Halds, men (hovedsagligt) Hovedbygningens historie.

Hør om Fru Edels kogebog, om Høegh-Guldbergs vinsamling og om stuepigen Yrsas fotografier. Hør om spøgelset, som fru Arkner så, og spøgelset, som forfatterne på Hald møder. Der sluttes af med kaffe.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg er lige blevet inviteret af PQR, så jeg kommer turen over gården, - og glæder mig.

Mange hilsner

Ane-Marie, (for tiden) Kapelspøgelse

6:08 PM  
Anonymous Anonym said...

Tak for en underholdende aften, der gav appetit på bogen, som jeg nu er begyndt at gnave i.

Og så fik jeg oplevet et Litterært Folkekøkken. Hvilken kontrast til det stille liv ved pc'en her i Kapellet.
En enorm luksus at blive budt så meget - så stor spændvidde - af Hald!

(Fik du mødt det ægte, hætteklædte spøgelse?)

Mange hilsner
Madam Kjeldberg

2:09 PM  
Blogger Thomas Oldrup said...

Tak for besøget. Det gik jo fint. Nej, jeg mødte heller ikke noget spøgelse i denne omgang på Hald. Måske er jeg simpelthen ikke tunet ind på den rigtige frekvens? God arbejdslyst i kapellet, og tillykke med antagelsen af bogen.

2:39 PM  

Send en kommentar

<< Home