torsdag, januar 31, 2008

Årets Historiske Bog - og et Fogh-citat

Det var ikke den store overraskelse hvem der vandt prisen for Årets Historiske Bog 2007. Det blev Peter Øvig Knudsen, for hans to bøger om Blekingegade-banden. Sammen med den fornemme ære modtog Øvig 25.000 kroner. Det skete ved en reception forleden i det smukke gamle auditorium i det kirurgiske akademi, det nuværende Medicinsk Museion. Blandt de 30 fremmødte fandt man ikke kulturministeren, der desværre var blevet forhindret. Til gengæld holdt formand for Dansk Historisk Fællesråd, Poul Porskær Poulsen, en fin tale, der opbyggede stemningen.

Øvig fortalte at han forleden fik overrakt Cavling-prisen af pressens minister, Anders Fogh. Ved den lejlighed havde Øvig - med god ret - beklaget sig over at han ikke kunne gøre sit arbejde med Blekinggade-sagen færdig, idet han var blevet nægtet adgang til PET's arkiver. Det havde Fogh taget til efterretning. Han havde angiveligt kvitteret med dette ufogh'ske udødelige citat, som jeg prøver at fyre af så ofte som muligt i disse dage:

"Ok... Jeg er i spil, jeg er i bevægelse."

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg er virkelig vild med det citat.. nu har jeg været forbi tre gange og udbrudt en "fnis" lyd hver gang.
Det er klart noget man skal til at have ind i sit ordforråd.

4:34 PM  

Send en kommentar

<< Home