torsdag, oktober 25, 2007

Ulla Henningsen

Jeg må altså anbefale Ulla Henningsens nye album, “Skønne spildte dage”, som jeg grovhører hernede. Hun har guddødeme personality. Det er fordanskede versioner af en stribe numre af forskellige kunstnere. Der er et par skæverter iblandt, men også nogle virkelig fantastiske numre. Bl.a. af et af mine yndlingsnumre, Bob Dylans “Standing by the doorway”.

“Jeg spiser og jeg drikker - og jeg tager en lur
Jeg lever det simple liv
Hvis kødet falder af mit fjæs
er der ingen, som hjælper mig
Det betyder så meget
Selv det letteste klem

Der er ingenting vundet
Ved nogen forklaring
Ingen ord skal blive sagt

Du lod mig stå
Grædende i døren
I solens mørkeland”

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

dejligt, uh.., er selv helt vild med Ulla Henningsen.Hun kan bare det hele, mht fortolkninger af, ja hvad ved jeg, PH f.eks.(liva) hun var da en af vores største forbilleder af en kvindefigur. Min
farmor talte meget om Liva, da så Ulla udgav den dejlige cd med "Liva"tænkte jeg:Den skal farmor ha´men...havde lige glemt at..Farmor havde jo ikke det der moderne f.eks båndoptager osv, desværre...."glemmer du..så husker jeg et hver et ord"
Det er et rigtigt dejligt ...
Tak og husk at bringe budskabet ud.

5:19 PM  

Send en kommentar

<< Home