mandag, maj 07, 2007

Legat!

Der lå et brev fra Statens Kunstfond her til morgen. Jeg har sgu fået et arbejdslegat på 50.000 kr. Jeg har fået legatet til at gøre min novellesamling, "Agtig", færdig. Det virker realistisk at nå. Det kom på et rigtig godt tidspunkt. Det gør mig glad!

Dels fordi jeg har søgt og søgt legaterne og aldrig haft held med nogen af dem. Nu har papa givet mig et venligt lille klap på skulderen.

Dels - selvfølgelig især - fordi det kan give mig arbejdsro henover sommeren, indtil jeg skal i kødet på specialet. Jeg glæder mig supermeget til at komme igang.

6 Comments:

Blogger Vengaboy said...

Lækkert! "Klap dig selv på skulderen"

11:49 PM  
Blogger Thomas Oldrup said...

Så gi'r jeg (ogBoGreenJensen) nok en lille én, en lille én, en lille én; så gi'r jeg (og BoGreenJensen) nok en lille én, en lille bitte én. Én lil-le bit-te én.

11:46 AM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

good for you man, cheers

12:29 PM  
Blogger frederik said...

ja sgu, mange gange tillykke med det. Du er da også meget om dig for tiden er du ikke? Hvilket minder mig om; er det ikke stressende at skrive en bog om, hvordan man skriver godt - jeg mener - den skal da i hvert fald være utroligt velskrevet.

3:45 PM  
Blogger Thomas Oldrup said...

Tak-tak igen.
Jo, Frederik, du har ganske ret, på den der meta-agtige måde. I al beskedenhed synes jeg nu også bogen er ret så velskrevet, men det handler nu mere om at lære de unge noget end at spille med musklerne.
Jeg ved godt at det er en udsat position at sætte sig selv i. Den bliver et nemt katalog at drille mig med fremover. Det bliver ret morsomt at anmelde kommende bøger ved at skrive: 'På side 20 kvajer Thomas Oldrup sig i sit eget trick nr. 12, i kapitel 8 er det trick nr. 17, osv.' Det bliver en checkliste for min egen fejlbarlighed.

Håber snart der kommer liv i din blog igen. -Th.

8:17 PM  
Anonymous Anonym said...

Tillykke Thomas :-)

12:55 PM  

Send en kommentar

<< Home