tirsdag, august 05, 2008

Postkort fra Ascea III

I aften markerer hele Ascea at der kun er en uge til at min kæreste kommer herned. Det er med fyrværkeri og hornorkestre og hele pivtøjet.
Måske har det også noget at gøre med at det er helgendag for deres byhelgen, St. Antonio. Han slæbes ud af sit lille kloster hernede til højre for mig og bæres gennem byen under behjertede tilråb. I aften - og i morgen aften - er der så koncerter på den lille plads. Der er blevet hængt nogle meget corny juletræsagtige udsmykninger op alle vegne i gaderne de sidste dage, og hver dag er der kæmpemæssigt fyrværkeri. Men hvad er det lige det her med at fyre fyrværkeri af i dagslys? Det kan jo ikke være for at nyde det flotte lysshow, det kan da alene være for at skræmme hundene.
I dag har jeg måttet bøvle med at læse korrektur på Alt om Historie på en lille ekstremt svedig internetcafé. Helt ferie har jeg ikke. Og i aften skal man vel ud og promenere.
Men ellers er jeg virkelig flittig. Jeg har lige krydset de 15.000 ord. Så vidt jeg kan regne ud er det en reel mulighed at jeg kan blive færdig med første gennemskrivning af brødteksten før jeg vender hjem.
Min redaktør har lige meddelt mig at jeg har fået udsættelse af deadline til primo november. Den er “sat til” foråret 2009. Jeg har lige set at Caritas-springvandet på Gammeltorv - som spiller en stor rolle i bogen - faktisk fylder 400 år i 2009, så det passer jo så fint at markere fødselsdagen med min roman.
Jeg har været så åndssvag kun at tage to romaner med, som allerede er fortærede, men har stadig en del faglitteratur og dvd’er tilbage.
Hvad ellers? Så spiser jeg god, enkel, sund mad, drikker lokal rødvin til 2 euro flasken, sidder og glor på terrassen og nyder udsigten og stilheden. Bliver vækket hver morgen af en ynkelig hane, der er ligeså hæs som Tom Waits en søndag morgen.
Og fik jeg nævnt at der nu “kun” er en uge til at min kæreste kommer herned?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Super cool

8:44 PM  

Send en kommentar

<< Home