fredag, august 01, 2008

Postkort fra Ascea II

Her er stadig djævelsk varmt i Ascea, men via et sindrigt system, som min venlige nabo, den danske forfatter Henriette H. har introduceret mig for, er det nu muligt at skabe gennemtræk, så det selv i middagsheden er overleveligt at være her.
Det kører som i ekstrajomfru olivenolie med arbejdet. Har gennemskrevet synopsis for sidste gang og er gået i gang med at skrive selve brødteksten. Har små 10.000 ord allerede. (Nogen, der kan huske hvad en bogside ca. svarer til?) Har skrevet bogens start og slutning.
Jeg laver ikke ret meget andet end at arbejde. Nå jo, at savne min kæreste helt vildt. Jeg skal kun sove 11 gange til, så kommer hun herned. Så kan vi være turister sammen og se noget af byen og området. Indtil videre har jeg mestendels set på en computerskærm, samt lidt fra min dejlige altan. Lidt dvd’er og bøger har jeg også med. (“Stormen i 99” er fremragende!).

Arrivederci,
(og ikke “Arrideverci”, som jeg vist har gået og sagt)
Don Tomaso