søndag, juni 29, 2008

Legat

Det er en glad lille cowboy, der tuller rundt på Strandboulevarden idag. Igår havde den flinke post nemlig - foruden årets bibliotekspenge - et brev med fra Kunstrådet. Det øvede øje lærer at skelne mellem dem man får fra dem med ét ark papir i (afslag), og det med to ark i. De flinke mennesker i Kunstrådet skrev, at de har valgt at give mig et legat på 50 000 kr.! Pengene skal bruges på arbejdet med min nye bog. Det er en spændingsbog for unge, der foregår på Gammeltorv gennem forskellige perioder af Københavns historie, lidt i Dan Brown-stil. Jeg er i Ascea i Italien hele august for at begynde selve skrivearbejdet. En solid synopsis og en forlagskontrakt foreligger allerede. Bogen skulle således udkomme på Phabel/ArtPeople 2009.

Det er andet år i streg at jeg får 50 000 fra Kunstrådet. Jeg takker.

3 Comments:

Blogger Peter H. Olesen said...

Tillykke med det!
Og god tur!

11:47 AM  
Anonymous Anonym said...

Tillykke. :-)

10:29 PM  
Blogger Thomas Oldrup said...

Tak, venner, I er søde.

10:34 AM  

Send en kommentar

<< Home